مرکز عالی جوش و آزمون‌های غیر مخرب دانشگاه تهران TWN

جدیدترین مطالب

صحه‌گذاری فرایند عملیات حرارتی و ارزیابی تنش‌های پسماند چرخ قطار با استفاده از روش مخرب براساس استاندارد BS EN 13262:2020

استاندارد BS EN 13262 بر اهمیت کنترل و اندازه‌گیری تنش‌های پسماند، به ویژه تنش‌های فشاری در چرخ برای افزایش مقاومت در برابر خستگی، جوانه زنی و رشد ترک تأکید می‌کند. عملیات حرارتی انجام شده روی چرخ باید یک میدان تنش پسماند محیطی فشاری در لبه ایجاد کند. کرنش‌سنج‌ها، که اغلب همراه با روش‌هایی مانند سوراخ‌کاری استفاده می‌شوند، رویکردی رایج برای تعیین تنش‌های پسماند هستند. با این حال، سایر تکنیک‌های تخریبی، نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرند. با اندازه‌گیری و کنترل تنش‌های پسماند، تولیدکنندگان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که چرخ‌ها الزامات عملکردی مورد نیاز را برآورده می‌کنند و ایمنی عملیات ریلی را حفظ می‌کنند.

تدوین دستورالعمل ساخت و تولید چرخ قطار مطابق با الزامات استانداردهای BS EN 13261:2020 در مجموعه صنعتی فولاد اسفراین انجام پذیرفت. در این خصوص مرکز عالی جوش و آزمون‌های غیر مخرب در انجام آزمون‌های تنش‌های پسماند و خواص مکانیکی چرخ‌ها و بررسی مطابقت با استاندارهای موجود با این مجموعه صنعتی همکاری داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.