روش شیار حلقوی در اندازه گیری تنش های پسماند دارای برخی ویژگیهای منحصر به فرد است. این روش مشخصات تنشهای پسماند را در یک ماده تا عمق حدود 5 میلیمتر امکانپذیر میکند. از این رو عمق بیشتری برای اندازهگیری تنشهای پسماند را نسبت به روش کرنشسنجی سوراخ شامل میشود. در مقابل انجام آزمایش شیار حلقوی زمانبر بوده و استفاده از روزت کرنشسنجهای مخصوص آن دارای پیچیدگی و آسیب سطحی بیشتری است. یکی از مزایای اصلی روش شیار حلقوی حساسیت بیشتر نسبت به روش سوراخکاری است که تأثیر خطا در فرآیند اندازه گیری را کاهش میدهد.
مطابق با الزامات شرکت Siemens ارزیابی تنش های پسماند در دیسک های توربین باید به روش کرنش سنجی شیار یا Ring core انجام شود که این مساله به سفارش شرکت توگا و توسط مرکز عالی جوش و آزمون های غیرمخرب دانشگاه تهران بر روی یازده عدد دیسک توربین و شفت تو خالی Center hallow shaft انجام شد.